Toimintamuodot

Vaasan seudun Rauhanyhdistyksen toimialueeseen kuuluvat Vaasan kaupungin lisäksi Mustasaari, Maalahti, Laihia ja Isokyrö. Yhdistys kuuluu Suomen Rauhanyhdistysten keskusyhdistykseen. Keskeisimpiä toimintamuotoja ovat seurat ja lapsi- ja nuorisotyö.

Seuroihin kokoonnutaan seuraohjelman mukaan yleensä keskiviikkoisin, lauantaisin ja sunnuntaisin. Seuroihin niin kuin muuhunkin toimintaan - on aina vapaa pääsy ja kaikki ovat lämpimästi tervetulleita. Yleensä seuroissa on kaksi seurapuhetta ja puheiden välissä kahvitauko. Keskiviikkoisin ja joskus myös lauantaisin on yksi puhe. Seuroja järjestetään pääsääntöisesti Rauhanyhdistyksen toimitalolla Vaasan Kiilapalstalla, osoitteessa Välitie 1. Toisinaan seuroja järjestetään myös yhdistyksen toimialueeseen kuuluvissa kirkoissa sekä kodeissa.

Pyhäkoulut kokoontuvat kodeissa Gerbyn-Vestervikin-Koskisuon, Huutoniemen-Keskustan ja Kyrönmaan alueilla. Päiväkerhot järjestetään rauhanyhdistyksellä keskiviikkoisin. Raamattuluokka on perjantaisin 10-15 vuotiaille kodeissa. Lähes satapäiselle nuorten ja opiskelijoiden joukolle järjestetään myös nuorten keskusteluiltoja. Eläkeläiset kokoontuvat kuukausittain omaan eläkeläiskerhoonsa.

Lapsiperheiden ja vanhusten auttamiseksi toimii diakoniatoimikunta. Toimitalon ja varsinaisen toiminnan kuluihin kerätään varoja järjestämällä mm. myyjäisiä. Yhdistys osallistuu Etelä-Pohjanmaalla järjestettävään alueelliseen toimintaan ja leirityöhön Hankasalmen leirikeskuksessa.

Valtakunnalliset suviseurat ovat vuosittain juhannuksen jälkeisenä viikonloppuna. Suviseurat olivat Vaasassa vuonna 2015.

Oheisesta toimintakalenterista löydät Vaasan seudun rauhanyhdistyksen ajankohtaista ohjelmaa.

Toimintakalenteri

M T K T P L S